Kundeservice - Hjælp

 

 

Top-3 mest stillede spørgsmål:



Hvordan melder jeg mig ind i ringegruppen?:

For at modtage kald på jeres hovednummer skal du melde dig i gruppen via Bizzys app under køer og tilmeld dig f.eks. Kø 5000.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon. 
Log på: 2*5000
Log af: 3*5000

 

Hvordan aflytter jeg min telefonsvarer?:

Du aflytter lettest din telefonsvarer ved at benytte Bizzy app’en og gå ind på ikonet. 
Du kan også ringe op til din telefonsvarer ved at taste +45 69607292 og følge vejledning for aflytning af beskeder.



Hvordan omstiller jeg et opkald?:

Du kan omstille et opkald direkte i Bizzy app’en enten direkte (uden du taler med modtageren) eller annonceret.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon.
*2<telefonnummer># for direkte
**<telefonnummer># for annonceret





 

Andre Spørgsmål:

 

Kan vi flytte vores hovednummer og mobilnumre over til Bizzy?

Ja, I har mulighed for at skifte til Bizzy og samtidig beholde jeres nuværende numre.
Klik her for at oprette din virksomhed som kunde.


Hvorfor skal vi udfylde og indsende en fuldmagt?

Fuldmagten giver os lov til at flytte dit mobilnummer fra dit nuværende teleselskab. Det er derfor meget vigtigt, at du udfylder og indsender fuldmagten til Bizzy.



Skal vi selv opsige vores abonnementer?

Du må ikke opsige de numre som skal flyttes til Bizzy. Du skal udelukkende opsige evt. numre, som ikke skal benyttes længere.



Hvordan sker flytningen?

Vi efterspørger jeres numre med en flyttedato der ligger ca. 10 dage efter vi har modtaget jeres ordre. I mellemtiden modtager I jeres nye sim-kort med posten.



Hvorfor er min nummerflytning blevet afvist?

De mest normale årsager til at en nummerflytning bliver afvist er skitseret herunder. Hvis I vil undgå at jeres nummerflytning bliver afvist, så skal I sikre jer, at ingen af nedenstående forhold er til stede.

  • Det oplyste sim-kortnummer/icc-nummer er forkert. Kontakt nuværende udbyder og få det rigtige.
  • Det er den forkerte person, der har skrevet under på fuldmagten.
  • Telefonnummeret er opsagt hos din nuværende udbyder.
  • Der er allerede en flytning i gang til et andet teleselskab.
  • Der er et ejerskifte af nummeret i gang.


Hvorfor skal vi have et hovednummer?

Der er mange fordele ved at have et hovednummer til ens virksomhed også selv om det er en mindre virksomhed. F.eks. ser giver det en mere professionelt profil og det giver en større fleksibilitet at andre kan hjælpe med til at besvare de kald der kommer ind og der derfor ikke misses potentielle kunder i takt med at firmaet vokser. Hvis I ikke allerede har et hovednummer, kan I få et hos Bizzy. Det er en del af jeres basepakke. I har også mulighed for at vælge et særligt godt nummer, et såkaldt Guldnummer (dette er et tilkøb).



Er vores numre tilgængelige på diverse søgemaskiner og 118?

Jeres hovednummer er som udgangspunkt offentliggjort og jeres mobilnumre er skjulte.



Hvordan er dækningen hos Bizzy?

Hos Bizzy benytter vi TDCs landsdækkende net.
Her får du den bedste dækning og den højeste kvalitet på markedet, men til markedets bedste pakkepris.



Hvordan downloader jeg Bizzy app’en?

Få dage før jeres numre porteres til Bizzy modtager du et personligt link på mail. Følg instruktionerne heri.



Hvor meget data er inkluderet i mit abonnement?

100GB data er til rådighed på dit abonnement hos Bizzy, hvoraf 6GB af dem er til rådighed i EU.



Hvor mange timers tale er inkluderet i mit abonnement?

50 timer i DK/EU er til rådighed i dit abonnement hos Bizzy.



Er 4G tilknyttet mit abonnement?

Ja hvis din telefon understøtter 4G nettet og det er slået til på din telefon.
Se i telefonmanualen om din telefon understøtter 4G.


Hvordan bestiller jeg et nyt sim-kort?

Hvis du ønsker at bestille et nyt sim-kort til et eksisterende nummer, skal du sende en e-mail til hej@bizzy.dk. Du vil modtage det nye sim-kort med posten, inden for få hverdage.


Min mobiltelefon er blevet stjålet

Kontakt straks Bizzy på 39393939 eller hej@bizzy.dk. Så vi spærrer dit sim-kort og sender dig et nyt.


Telefonsvarer:

Nummer til telefonsvarer:

+45 69607292



Aktiver/deaktiver telefonsvarer:

Aktiver: 4*1
Deaktiver: 4*0



Telefonsvarer menu

  • Tast 1 – For at aflytte beskeder (de nye først og derefter beskeder der ikke er slettet).
  • Tast 0 – For Voicemail indstillinger.
    Tast 1 – for at indtale velkomsthilsen.
    Tast 5 – For at ændre adgangskode. Standardkode er 132435.
    Under aflytning:
  • Tast 2 – Sletter Besked og går videre til næste besked.
  • Tast 3 – Går videre til næste besked uden at slette.
    Efter aflytning:
  • Tast 1 – For at lytte til beskeden igen.
  • Tast 2 – Sletter besked og går videre til næste besked.
  • Tast 3 – Går videre til næste besked uden at slette.
  • Tast 4 – Få oplyst nummer og tidspunkt for besked.



Telefonsvarer i udlandet:

Ring +45 69607292 og tast <dit telefonnummer> <din adgangskode> #. Adgangskoden er som standard 132435.

Hvis du er uden for EU og modtager et opkald, som ikke besvares, men sendes videre til Telefonsvareren, så betaler du både for at modtage beskeden og for at aflytte beskeden. Der takseres for den tid, der bruges, mens beskeden indtales. Prisen for at modtage opkald i udlandet afhænger af, hvilket land du befinder dig i.

Vi anbefaler, at du deaktiverer din telefonsvarer, når du rejser uden for EU.



Modtag kald til hovednummer

For at modtage kald på jeres hovednummer skal du melde dig i gruppen via Bizzys app under køer og tilmeld dig feks. Kø 5000.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon.
Log på: 2*5000
Log af: 3*5000 



Profiler

Der er som standard oprettet tre profiler du kan skifte imellem Standard – Arbejde – Fri.
Standard og Fri viser dit mobilnummer, når du ringer ud. Arbejde viser firmaets hovednummer ud ad til.



Hvordan holder jeg fri/ferie uden at opkald mistes?

Hvis du går på ferie, melder du dig ud af hovedkøen enten via app eller direkte på telefonen 3*5000
Du kan viderestille alle dine direkte kald til en kollega ved at taste.
0*<telefonnummer som du vil viderestille dit nummer til>



Omstilling (enkelte kald stilles videre til kollega)

Åbn Bizzy app’en og vælg enten direkte omstilling eller annonceret omstilling og vælg kollega i oversigten.
Alternativt benyt disse tastekoder.

Direkte omstilling: *2 telefonnummer #
Annonceret omstilling: **telefonnummer#
Afbryd omstilling: *0 og samtalen kommer retur til dig



Viderestilling (alle kald viderestilles i perioden)

Opret viderestilling:
Tast 0*<telefonnummer som du vil viderestille dit nummer til>

Annuller viderestilling:
Tast 0*0



Kan jeg trække et kald fra ringegruppen?

Tast 88*



Luk telefonerne ved ekstraordinær lukkedag eller helligdag

For at sende kald på hovednummer til telefonsvarer med besked om I har lukket. 
Tast 1*8400

Samme kode tastes for at annullere.



Kan jeg se om min kollega er optaget eller ledig, inden jeg stiller om?

Ja, hvis du benytter app’en kan du i oversigten se, om en kollega er markeret som optaget.



Kan jeg ændre firmaets velkomstbesked?

Der er som standard indtalt en velkomstbesked som en del af jeres løsning. Ønsker I jeres egen:
Velkomstbesked : Tast 9*9500 2 (Indtal besked)
Natsvar : Tast 9*9501 2 (Indtal besked)
Ferie/Helligdag svar : Tast 9*9502 2 (Indtal besked)
Skal Bizzy gøre det for jer, skal I sende en lydfil til os på hej@bizzy.dk Dette er et af vores biprodukter og vil blive faktureret på næste regning. Gør I det selv er det gratis.



Kan alle være meldt ud af ringegruppen på samme tid?

Nej, som udgangspunkt skal der altid være minimum en tilmeldt jeres ringegruppe.



Kan min telefon automatisk slå over på Fri profil efter arbejde?

Ja, det er et af vores biprodukter. Kontakt os på hej@bizzy.dk eller 39393939 hvis I ønsker det på jeres løsning.



Kan jeg bruge min mobiltelefon i udlandet?

Ja Bizzys numre er som udgangspunkt tilmeldt tjenesten Udlandstelefoni. Dette kan afmeldes ved at kontakte os på hej@bizzy.dk.



Hvad koster det at ringe fra udlandet?

Du kan finde udlandspriserne her.

Bemærk: Når du skal ringe til et dansk telefonnummer fra udlandet, skal du huske at taste 0045 eller +45 foran telefonnummeret.



Hvad koster det at modtage et opkald i udlandet?

Du kan finde udlandspriserne her



Hvad koster det at ringe fra Danmark til udlandet?

Du kan finde udlandspriserne her.

Hvis du ringer til udlandet, skal du være opmærksom på at det ikke er dækket af dit abonnement og bliver faktureret.


Kan et Bizzy simkort benyttes i en router eller andet udstyr?

Nej, Bizzys abonnementer må kun benyttes i en mobiltelefon eller en tablet. Hvis dette overtrædes, vil abonnementet blive lukket og forbruget efterfaktureret.



Hvad sker der hvis min virksomhed vokser og har behov for mere end 10 simkort?

Til hvert baseabonnement på 399 kr. kan der tilknyttes maks. på 10 sim-kort. Vokser din virksomhed og du får behov for flere sim-kort kan der tillægges et ekstra baseabonnement.



Kan jeg sende SMS/MMS fra mit Bizzy abonnement?

Ja, der er inkluderet 2000 SMS/MMS er til brug i DK/EU i dit Bizzy abonnement.



Hvorfor kan jeg ikke sende en sms?

Hvis du ikke kan sende en sms-besked, kan det skyldes, at nummeret til beskedcentralen (kan også hedde servicecenter eller sms-central) på din mobiltelefon er angivet forkert.

Kig i din telefonmanual om hvordan du finder beskedcentralnummeret i din mobiltelefon.

Indtast herefter beskedcentralnummeret, som er +4540390999. Det er vigtigt, at du angiver hele tallet inkl. +45.




Hvorfor kan jeg ikke sende og modtage mms?

Prøv først at slukke telefonen helt og tænd den igen.

Det kan også skyldes at APN er angivet forkert i telefonens opsætning.

iOS - Gå ind i Indstillinger > Generelt > netværk > mobildatanetværk > Mms APN

APN: mms
Brugernavn:
Adgangskode:
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002

Du skal også gå ind i Indstillinger > Telefon > Mit nummer, og indtaste dit telefonnummer her.

Efter indtastningerne er det vigtigt, du slukker din iPhone helt og tænder den igen. Nogle gange skal man gøre dette et par gange, før det virker.

En mms-besked må max fylde 300kb.



Jeg har problemer med at komme på internettet selv om der er 3G/4G dækning i området.

Sluk telefonen helt og tænd igen så vil den søge netværket frem på ny.
Har du stadig problemer så tjek at netværksindstillingerne står korrekt i din telefon.

- iOS: Gå ind i Indstillinger > Mobilnetværk (slå mobildata til) > mobildata netværk
Ud for APN skal der stå "internet". Det er vigtigt, du kun bruger små bogstaver.
Du skal ikke indtaste noget i brugernavn og adgangskode.

Efter indtastningerne er det vigtigt, du slukker din telefon helt og tænder den igen. Nogle gange skal man gøre dette et par gange, før det virker.

Jeg er i udlandet og kan ikke komme på internettet selv om der er datadækning i området.
Tjek at Roaming er slået til på din telefon
-iOS: Gå ind i indstillinger > Mobilnetværk > Indstillinger til data > slå Dataroaming til



Kan jeg betale donationer mm. over mit mobilabonnement?

Som udgangspunkt kan du ikke sende indholdstakserede sms’er via dit Bizzys abonnement. Ønsker I at gøre brug af denne funktion skal I kontakte os på hej@bizzy.dk.

Vi anbefaler at du i stedet bruger mobilepay eller en anden betalingsmåde.

En indholdstakseret sms er en betaling via dit mobilnummer. Eksempler på anvendelsesområder for mobil betaling er donationer, togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkøb og meget mere.

Du vil typisk få mulighed for at betale med mobiltelefonen, ved at du sender en sms med et nøgleord til udbyderen (indholdstakseret sms), og beløbet bliver efterfølgende trukket fra din mobil saldo.


Hvordan sender og modtager jeg e-mails på min mobiltelefon?

På de fleste mobiltelefoner har du mulighed for at sende og modtage e-mail via GPRS (datatrafik). Kik i din telefonmanual for at få vejledning til opsætningen.

Den udgående server hedder relay.tdcmobil.dk.

Alle andre indstillinger, skal du have fra din mailudbyder. For at få opsat din telefon korrekt til jeres mailserver skal du have hjælp fra jeres interne IT medarbejder.



Hvordan ser jeg mit forbrug?

Administratoren i jeres virksomhed kan via Mit Bizzy få adgang til forbrugsoversigter mm. Kontakt os på hej@bizzy.dk for at få tilsendt password.



Kan jeg se en statistik over de kald der er kommet ind på vores hovednummer?

Ja, det er et af vores biprodukter og et tilkøb. Kontakt os på hej@bizzy.dk for at få denne feature.



Hvordan finder jeg min pin og puk kode?

Sammen med jeres nye sim-kort modtager I pin og puk koder. Får I brug for dem efterfølgende kan I kontakte Bizzy på hej@bizzy.dk eller 39393939.