Kundeservice - Hjælp

 

 

Top-3 mest stillede spørgsmål:

Hvordan melder jeg mig ind i ringegruppen?:

For at modtage kald på jeres hovednummer skal du melde dig i gruppen via Bizzys app under køer og tilmeld dig f.eks. Kø 5000.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon. 
Log på:  2*5000 Ring op
Log af:   3*5000 Ring op

 

Hvordan aflytter jeg min telefonsvarer?:

Du aflytter lettest din telefonsvarer ved at benytte Bizzy app’en og gå ind på ikonet. 
Du kan også ringe op til din telefonsvarer ved at taste +45 69607292 Ring op og følge vejledning for aflytning af beskeder.



Hvordan omstiller jeg et opkald?:

Du kan omstille et opkald direkte i Bizzy app’en enten direkte (uden du taler med modtageren) eller annonceret.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon.
*2<telefonnummer># Ring op for direkte
**<telefonnummer>#  Ring op for annonceret



Andre Spørgsmål:

Ja, I har mulighed for at skifte til Bizzy og samtidig beholde jeres nuværende numre.
Bliv Bizzy.

Fuldmagten giver os lov til at flytte dit nummer fra dit nuværende teleselskab. Det er derfor meget vigtigt, at du udfylder og indsender fuldmagten til Bizzy.

Du må ikke opsige de numre som skal flyttes til Bizzy. Du skal udelukkende opsige evt. numre, som ikke skal benyttes længere.

Vi efterspørger jeres numre med en flyttedato der ligger ca. 10 dage efter vi har modtaget jeres ordre. I mellemtiden modtager I jeres nye sim-kort med posten.

De mest normale årsager til at en nummerflytning bliver afvist er skitseret herunder. Hvis I vil undgå at jeres nummerflytning bliver afvist, så skal I sikre jer, at ingen af nedenstående forhold er til stede.

  • Det oplyste sim-kortnummer/icc-nummer er forkert. Kontakt nuværende udbyder og få det rigtige.
  • Det er den forkerte person, der har skrevet under på fuldmagten.
  • Telefonnummeret er opsagt hos din nuværende udbyder.
  • Der er allerede en flytning i gang til et andet teleselskab.
  • Der er et ejerskifte af nummeret i gang.

Der er mange fordele ved at have et hovednummer til ens virksomhed også selv om det er en mindre virksomhed. F.eks. giver det en mere professionelt profil og det giver en større fleksibilitet at andre kan hjælpe med til at besvare de kald der kommer ind og der derfor ikke misses potentielle kunder i takt med at firmaet vokser. Hvis I ikke allerede har et hovednummer, kan I få et hos Bizzy. Det er en del af jeres basepakke. I har også mulighed for at vælge et særligt godt nummer, et såkaldt Guldnummer (dette er et tilkøb).

Jeres hovednummer er som udgangspunkt offentliggjort og jeres mobilnumre er skjulte.

Hos Bizzy benytter vi TDCs landsdækkende net.
Her får du den bedste dækning og den højeste kvalitet på markedet, men til markedets bedste pakkepris.

Få dage før jeres numre porteres til Bizzy modtager du et personligt link på mail. Følg instruktionerne heri.

100GB data er til rådighed på dit abonnement hos Bizzy, hvoraf 6GB af dem er til rådighed i EU.

50 timer i DK/EU er til rådighed i dit abonnement hos Bizzy.

Ja hvis din telefon understøtter 4G nettet og det er slået til på din telefon.
Se i telefonmanualen om din telefon understøtter 4G.

Hvis du ønsker at bestille et nyt sim-kort til et eksisterende nummer, skal du sende en e-mail til hej@bizzy.dk. Du vil modtage det nye sim-kort med posten, inden for få hverdage.

Kontakt straks Bizzy på 39393939 eller hej@bizzy.dk. Så vi spærrer dit sim-kort og sender dig et nyt.

Aktiver: 4*1 Ring op
Deaktiver: 4*0 Ring op

  • Tast 1 – For at aflytte beskeder (de nye først og derefter beskeder der ikke er slettet).
  • Tast 0 – For Voicemail indstillinger.
    Tast 1 – for at indtale velkomsthilsen.
    Tast 5 – For at ændre adgangskode. Standardkode er 132435.
    Under aflytning:
  • Tast 2 – Sletter Besked og går videre til næste besked.
  • Tast 3 – Går videre til næste besked uden at slette.
    Efter aflytning:
  • Tast 1 – For at lytte til beskeden igen.
  • Tast 2 – Sletter besked og går videre til næste besked.
  • Tast 3 – Går videre til næste besked uden at slette.
  • Tast 4 – Få oplyst nummer og tidspunkt for besked.

Ring +45 69607292 og tast <dit telefonnummer> <din adgangskode> #. Adgangskoden er som standard 132435.

Hvis du er uden for EU og modtager et opkald, som ikke besvares, men sendes videre til Telefonsvareren, så betaler du både for at modtage beskeden og for at aflytte beskeden. Der takseres for den tid, der bruges, mens beskeden indtales. Prisen for at modtage opkald i udlandet afhænger af, hvilket land du befinder dig i.

Vi anbefaler, at du deaktiverer din telefonsvarer, når du rejser uden for EU.

For at modtage kald på jeres hovednummer skal du melde dig i gruppen via Bizzys app under køer og tilmeld dig feks. Kø 5000.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon.
Log på: 2*5000 Ring op
Log af:  3*5000 Ring op

Der er som standard oprettet tre profiler du kan skifte imellem Standard – Arbejde – Fri.
Standard og Fri viser dit mobilnummer, når du ringer ud. Arbejde viser firmaets hovednummer ud ad til.

Hvis du går på ferie, melder du dig ud af hovedkøen enten via app eller direkte på telefonen ved at taste 3*5000 Ring op
Du kan viderestille alle dine direkte kald til en kollega ved at taste.
0*<telefonnummer som du vil viderestille dit nummer til> Ring op

Åbn Bizzy app’en og vælg enten direkte omstilling eller annonceret omstilling og vælg kollega i oversigten.
Alternativt benyt disse tastekoder.

Direkte omstilling: *2 telefonnummer # Ring op
Annonceret omstilling: **telefonnummer# Ring op

Afbryd omstilling: *0 og samtalen kommer retur til dig

Læs mere om omstilling

Opret viderestilling:
Tast 0*<telefonnummer som du vil viderestille dit nummer til> Ring op

Annuller viderestilling:
Tast 0*0 Ring op

Læs mere om viderestilling

Tast 88* Ring op

For at sende kald på hovednummer til telefonsvarer med besked om I har lukket. 
Tast 1*8400 Ring op

Samme kode tastes for at annullere.

Ja, hvis du benytter app’en kan du i oversigten se, om en kollega er markeret som optaget.

Der er som standard indtalt en velkomstbesked som en del af jeres løsning. Ønsker I jeres egen:
Velkomstbesked : Tast 9*9500 Ring op Tast 2 (Indtal besked)
Natsvar : Tast 9*9501 Ring op Tast 2 (Indtal besked)
Ferie/Helligdag svar : Tast 9*9502 Ring op  Tast 2 (Indtal besked)
Skal Bizzy gøre det for jer, skal I sende en lydfil til os på hej@bizzy.dk Dette er et af vores biprodukter og vil blive faktureret på næste regning. Gør I det selv er det gratis.

Nej, som udgangspunkt skal der altid være minimum en tilmeldt jeres ringegruppe.

Ja, det er et af vores biprodukter. Kontakt os på hej@bizzy.dk eller 39393939 hvis I ønsker automatisk profilstyring det på jeres løsning.

Ja Bizzys numre er som udgangspunkt tilmeldt tjenesten Udlandstelefoni. Dette kan afmeldes ved at kontakte os på hej@bizzy.dk.

Få et nemt overblik over udlandspriserne

Bemærk: Når du skal ringe til et dansk telefonnummer fra udlandet, skal du huske at taste 0045 eller +45 foran telefonnummeret.

Få et nemt overblik over udlandspriserne 

Få et nemt overblik over udlandspriserne

Hvis du ringer til udlandet, skal du være opmærksom på at det ikke er dækket af dit abonnement og bliver faktureret.

Nej, Bizzys abonnementer må kun benyttes i en mobiltelefon eller en tablet. Hvis dette overtrædes, vil abonnementet blive lukket og forbruget efterfaktureret.

Til hvert baseabonnement på 399 kr. kan der tilknyttes maks. på 10 sim-kort. Vokser din virksomhed og du får behov for flere sim-kort kan der tillægges et ekstra baseabonnement.

Ja, der er inkluderet 2000 SMS/MMS'er til brug i DK/EU i dit Bizzy abonnement.

Prøv først at slukke telefonen helt og tænd den igen.

Det kan også skyldes, at nummeret til beskedcentralen (kan også hedde servicecenter eller sms-central) på din mobiltelefon er angivet forkert.

Kig i din telefonmanual om hvordan du finder beskedcentralnummeret i din mobiltelefon.

Indtast herefter beskedcentralnummeret, som er +4540390999. Det er vigtigt, at du angiver hele tallet inkl. +45.

Prøv først at slukke telefonen helt og tænd den igen.

Det kan også skyldes at APN er angivet forkert i telefonens opsætning.

iOS - Gå ind i Indstillinger > Generelt > netværk > mobildatanetværk > Mms APN

APN: mms
Brugernavn:
Adgangskode:
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002

Du skal også gå ind i Indstillinger > Telefon > Mit nummer, og indtaste dit telefonnummer her.

Efter indtastningerne er det vigtigt, du slukker din iPhone helt og tænder den igen. Nogle gange skal man gøre dette et par gange, før det virker.

En mms-besked må max fylde 300kb.

Sluk telefonen helt og tænd igen så vil den søge netværket frem på ny.
Har du stadig problemer så tjek at netværksindstillingerne står korrekt i din telefon.

- iOS: Gå ind i Indstillinger > Mobilnetværk (slå mobildata til) > mobildata netværk
Ud for APN skal der stå "internet". Det er vigtigt, du kun bruger små bogstaver.
Du skal ikke indtaste noget i brugernavn og adgangskode.

Efter indtastningerne er det vigtigt, du slukker din telefon helt og tænder den igen. Nogle gange skal man gøre dette et par gange, før det virker.

Tjek at Roaming er slået til på din telefon

-iOS: Gå ind i indstillinger > Mobilnetværk > Indstillinger til data > slå Dataroaming til

Som udgangspunkt kan du ikke sende indholdstakserede sms’er via dit Bizzys abonnement. Ønsker I at gøre brug af denne funktion skal I kontakte os på hej@bizzy.dk.

Vi anbefaler at du i stedet bruger mobilepay eller en anden betalingsmåde.

En indholdstakseret sms er en betaling via dit mobilnummer. Eksempler på anvendelsesområder for mobil betaling er donationer, togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkøb og meget mere.

Du vil typisk få mulighed for at betale med mobiltelefonen, ved at du sender en sms med et nøgleord til udbyderen (indholdstakseret sms), og beløbet bliver efterfølgende trukket fra din mobil saldo.

På de fleste mobiltelefoner kan du nemt opsætte din emailkonto. Kik i din telefonmanual for at få vejledning til opsætningen.

De korrekte oplysninger som du skal bruge til opsætningen skal du have fra din mailudbyder.

Administratoren i jeres virksomhed kan via Mit Bizzy få adgang til forbrugsoversigter mm. Kontakt os på hej@bizzy.dk for at få tilsendt password.

Ja, det er et af vores biprodukter og et tilkøb. Kontakt os på hej@bizzy.dk for at få denne funktion.

Sammen med jeres nye sim-kort modtager I en puk kode. Når sim-kortet tages i brug, opretter brugeren sin egen pin kode. Får I brug for puk koden efterfølgende kan I kontakte Bizzy på hej@bizzy.dk eller 39393939.

Det afhænger af telefonindstillingerne:

  1. Hvis du har en iPhone, skal du gå til Indstillinger > Mobilnetværk > PIN-kode til SIM. Hvis du har en iPad, skal du gå til Indstillinger > Mobilnetværk > PIN-kode til SIM.
  2. Slå PIN-kode til SIM til eller fra.
  3. Angiv din PIN-kode til SIM, hvis du bliver bedt om det. ...
  4. Tryk på OK.

Et guldnummer er et særligt godt nummer som er nemt for dine kunder at genkende og huske. Det kan enten være et Fastnet hovednummer eller et mobilnummer. Hos Bizzy kan du få begge dele. Kontakt os på hej@bizzy.dk så finder vi også et godt nummer til dig eller sender dig et udvalg. Priser på guldnumre fra kr. 250.