FAQ – Kundeservice
Top-3 mest stillede spørgsmål:
Hvordan melder jeg mig ind i ringegruppen?
For at modtage kald på jeres hovednummer skal du melde dig i gruppen via Bizzys app under køer og tilmeld dig f.eks. Kø 5000.
Hvordan aflytter jeg min telefonsvarer?
Du aflytter lettest din telefonsvarer ved at benytte Bizzy app’en og gå ind på ikonet.
Du kan også ringe op til din telefonsvarer ved at taste +45 52102020 og følge vejledning for aflytning af beskeder.
Hvordan omstiller jeg et opkald?
Du kan omstille et opkald direkte i Bizzy app’en enten direkte (uden du taler med modtageren) eller annonceret.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon. (hvis dit simkort er fra Bizzy)
*01 telefonnummer # for direkte omstilling
Andre Spørgsmål:
Der er mange fordele ved at have et hovednummer til ens virksomhed også selv om det er en mindre virksomhed.
F.eks. giver det en mere professionelt profil og det giver en større fleksibilitet at andre kan hjælpe med til at besvare de kald der kommer ind og der derfor ikke misses potentielle kunder i takt med at firmaet vokser. Hvis I ikke allerede har et hovednummer, kan I få et hos Bizzy.
Det er en del af jeres basepakke. I har også mulighed for at vælge et særligt godt nummer, et såkaldt Guldnummer (dette er et tilkøb).
Du downloader Bizzy mobil app. inde i vores selvbetjeningsportal. Få dage før jeres numre porteres til Bizzy modtager du et personligt link på mail med loginoplysninger.
100GB data er til rådighed på dit abonnement hos Bizzy, hvoraf 26 GB af dem er til rådighed i EU.
Ja hvis din telefon understøtter 5G nettet og det er slået til på din telefon.
Se i telefonmanualen om din telefon understøtter 5G.
Hvis du ønsker at bestille et nyt sim-kort til et eksisterende nummer, skal du sende en e-mail til hej@bizzy.dk. Du vil modtage det nye sim-kort med posten, inden for få hverdage.
Kontakt straks Bizzy på 39393939 eller hej@bizzy.dk. Så vi spærrer dit sim-kort og sender dig et nyt.
Du kan aktivere og deaktivere din telefonsvarer i selvbetjeningsportalen
Tast 1 – For at aflytte beskeder (de nye først og derefter beskeder der ikke er slettet).
Tast 0 – For Voicemail indstillinger.
Tast 1 – for at indtale velkomsthilsen.
Tast 5 – For at ændre adgangskode. Standardkode er 132435.
Under aflytning:
Tast 2 – Sletter Besked og går videre til næste besked.
Tast 3 – Går videre til næste besked uden at slette.
Efter aflytning:
Tast 1 – For at lytte til beskeden igen.
Tast 2 – Sletter besked og går videre til næste besked.
Tast 3 – Går videre til næste besked uden at slette.
Tast 4 – Få oplyst nummer og tidspunkt for besked.
Ring +45 52102020
Nogle lande overfører deværre ikke dit telefonnummer, og derfor kan der være problemer med at aflytte din voicemail direkte fra din mobiltelefon.
Benyt i stedet for din mobil app. hvor dine voicemail kan håndteres
For at modtage kald på jeres hovednummer skal du melde dig i gruppen via Bizzys app under køer og tilmeld dig feks. Kø 5000.
Du kan også gøre det uden om app’en direkte på din telefon.
Log på: 2*5000
Log af: 3*5000
Hvis du går på ferie, kan du melde dig ud af hovedkøen via din mobil app.
Husk eventuelt at viderestille dine firmakald til en kollega, eller telefonsvarer
Åbn Bizzy app’en, mens kaldet er aktivt, og vælg enten direkte omstilling eller annonceret omstilling og vælg kollega i oversigten.
Alternativt benyt denne tastekode.
Direkte omstilling: *1 telefonnummer #
Opret viderestilling:
Du kan lave en viderestilling af dit nummer via din app. eller selvbetjeningsportalen.
Læs mere om viderestilling
For at sende kald på hovednummer til telefonsvarer med besked om I har lukket.
Tast 1*8400
Samme kode tastes for at annullere.
Der er som standard indtalt en velkomstbesked som en del af jeres løsning. Hør dem her.
Ønsker I jeres egen kan den indtales ved at ringe op fra en mobiltelefon på løsningen:
Velkomstbesked : Tast 9*9500 Tast 2 (Indtal besked)
Natsvar : Tast 9*9501 Tast 2 (Indtal besked)
Ferie/Helligdag svar : Tast 9*9502 Tast 2 (Indtal besked)
Skal Bizzy gøre det for jer, så send os en lydfil på hej@bizzy.dk
Ja Bizzys numre er som udgangspunkt tilmeldt tjenesten Udlandstelefoni. Dette kan afmeldes ved at kontakte os på hej@bizzy.dk.
Prøv først at slukke telefonen helt og tænd den igen.
Det kan også skyldes, at nummeret til beskedcentralen (kan også hedde servicecenter eller sms-central) på din mobiltelefon er angivet forkert.
Kig i din telefonmanual om hvordan du finder beskedcentralnummeret i din mobiltelefon.
Indtast herefter beskedcentralnummeret, som er +4540390999. Det er vigtigt, at du angiver hele tallet inkl. +45.
Prøv først at slukke telefonen helt og tænd den igen.
Det kan også skyldes at APN er angivet forkert i telefonens opsætning.
iOS – Gå ind i Indstillinger > mobilnetværk > mobildata netværk > APN Mms
APN: mms
Brugernavn:
Adgangskode:
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
Du skal også gå ind i Indstillinger > Telefon > Mit nummer, og indtaste dit telefonnummer her.
Efter indtastningerne er det vigtigt, du slukker din iPhone helt og tænder den igen. Nogle gange skal man gøre dette et par gange, før det virker.
En mms-besked må max fylde 300kb.
Sluk telefonen helt og tænd igen så vil den søge netværket frem på ny.
Har du stadig problemer så tjek at netværksindstillingerne står korrekt i din telefon.
– iOS: Gå ind i Indstillinger > Mobilnetværk (slå mobildata til) > mobildata netværk
Ud for APN skal der stå “internet”. Det er vigtigt, du kun bruger små bogstaver.
Du skal ikke indtaste noget i brugernavn og adgangskode.
Efter indtastningerne er det vigtigt, du slukker din telefon helt og tænder den igen. Nogle gange skal man gøre dette et par gange, før det virker.
Som udgangspunkt kan du sende indholdstakserede sms’er via dit Bizzys abonnement. Ønsker I ikke at gøre brug af denne funktion skal I kontakte os på hej@bizzy.dk.
Vi anbefaler dog at du i stedet bruger mobilepay eller en anden betalingsmåde.
En indholdstakseret sms er en betaling via dit mobilnummer. Eksempler på anvendelsesområder for mobil betaling er donationer,
togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkøb og meget mere.
Du vil typisk få mulighed for at betale med mobiltelefonen, ved at du sender en sms med et nøgleord til udbyderen (indholdstakseret sms), og beløbet bliver efterfølgende trukket fra din mobil saldo.
Ja. I vores selvbetjeningsportal kan man se statistik over kald til firmaets hovednummer.
Sammen med jeres nye sim-kort modtager I en puk kode. Når sim-kortet tages i brug, opretter brugeren sin egen pin kode. Får I brug for puk koden efterfølgende kan I kontakte Bizzy på hej@bizzy.dk eller 39393939.
Det afhænger af telefonindstillingerne:
1. Hvis du har en iPhone, skal du gå til Indstillinger > Mobilnetværk > PIN-kode til SIM. Hvis du har en iPad, skal du gå til Indstillinger > Mobilnetværk > PIN-kode til SIM.
2. Slå PIN-kode til SIM til eller fra.
3. Angiv din PIN-kode til SIM, hvis du bliver bedt om det. …
4. Tryk på OK.
Ja, hvis din telefon understøtter eSIM kan vi ombytte eller oprette dit SIMkort som et eSIM. Læs mere om eSIM her
Med første faktura modtager du et link, hvor du kan tilmelde dig Leverandørservice og derefter vil jeres fakturaer automatisk blive betalt på forfaldsdatoen hver måned. Denne tjeneste er gratis for dig som kunde.
Tilmeld til leverandørservice
Ønsker du mod forventning ikke at blive tilmeldt denne løsning, er det muligt at betale via indbetalingskort. 49 kr. pr. måned pr. faktura.
Har du brug for at lukke hovednummeret i forbindelse med helligdag eller ferie, gøres det nemt ved at aktivere feriesvar fra en af telefonerne på løsningen.
Vælg det flow der benyttes i ferieperioden.
Herefter går alle kald på hovednummeret til feriesvar. Ønsker du at ændre det speak der ligger på feriesvaret så følg anvisningen her.
Når I er retur fra ferie deaktiveres feriesvar ved at vælge det flow der benyttes i normal åbningstid
Har du brug for hjælp til dette, så tag fat i vores support på 39393939